top of page

CINDA REAL di Sara Božanić, Slovenia, 17:29

SINOSSI

Cinda Real (la nostra versione di Cenerentola), la storia di una ragazza che è stigmatizzata per avere solo una gamba e la sua intenzione di venire a un ballo, "solo per ballare". Questo film è fin dall'inizio, sviluppato e realizzato grazie ai contributi dei bambini e dei loro genitori.

[ENG]

Cinda Real (our take on the Cinderella), a story about a girl who is stigmatised for having only one leg and her intention to come to a dance, “only to dance”.

This film is from the outset, developed and executed through contributions from both children and their parents.

cindarella.jpg

filmografia del regista - Sara Božanić

Sara Božanić è una designer, CEO dell'Institute for Transmedia Design, i cui progetti partecipativi ad ampio raggio sono incentrati sull'educazione e sul coinvolgimento. Le idee abitano vari media e piattaforme come veicolo di coinvolgimento, utilizzando la coproduzione come una forma di azione collettiva che incoraggia un pubblico eterogeneo a pensare in modo critico e ad agire in modo creativo.

[ENG]

 

Sara Božanić is a designer, a CEO of the Institute for Transmedia Design, whose wide-ranging participatory projects center on education and engagement. Ideas inhabit varied media and platforms as a vehicle for engagement, using co-production as a form of collective action that encourages diverse audiences to think critically and act creatively.

bottom of page